Wybierz region

Wybierz miasto

    Przedłużają się kłopoty z wyborem firmy, która ma zbudować nowe mosty Warszawskie

    Autor: Bartosz Wawryszuk

    2006-04-26, Aktualizacja: 2006-04-26 09:09 źródło: Polska Gazeta Wrocławska

    W drugiej połowie roku powinna zacząć się budowa drugiej, zupełnie nowej jezdni na ulicy Borowskiej. Właśnie został ogłoszony przetarg na realizację tego zadania.

    W drugiej połowie roku powinna zacząć się budowa drugiej, zupełnie nowej jezdni na ulicy Borowskiej. Właśnie został ogłoszony przetarg na realizację tego zadania. Ale nadal nie wiadomo, kiedy rozpocznie się budowa nowych mostów Warszawskich – najdroższej obecnie inwestycji drogowej w mieście

    Przebudowa odcinka Borowskiej od skrzyżowania z Armii Krajowej do budynków Akademii Medycznej sprawi, że dwupasmowa nitka połączy obwodnicę śródmiejską z nowym kompleksem medycznej uczelni. Inwestycja będzie w części finansowana z funduszy unijnych. Prace powinny potrwać niecałe półtora roku. Jeśli udałoby się szybko wybrać wykonawcę i podpisać z nim kontrakt, to na koniec przyszłego roku zmodernizowany odcinek powinien być gotowy do użytku.
    Będzie jak zwykle?
    – Niestety, trudno o taki optymizm, bo ostatnio wszystkie przetargi na duże inwestycje drogowe przeciągają się. Powodem są, jak zwykle, protesty i odwołania firm starających się o zlecenie – wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Komunikacji. Najświeższy przykład to przetarg na budowę nowych mostów Warszawskich.
    O inwestycję wartą ponad 100 mln zł starało się konsorcjum firm: Berger Bau, Drobud, PORR Technobud i Mostar oraz warszawski Budmiex-Dromex (przebudowuje obecnie pl. Grunwaldzki). ZDiK wybrał tańszą ofertę konsorcjum, ale Budimex-Dromex dwukrotnie składał odwołanie. I chociaż protest warszawiaków został oddalony przez arbitrów z Urzędu Zamówień Publicznych, to firma dalej walczy o lukratywny kontrakt i dochodzi swoich racji w sądzie.
    Podobnie było w przypadku odcinka obwodnicy na ul. Klecińskiej, gdzie przez sprawę w sądzie podpisanie umowy opóźniło się o pół roku.
    – Trudno teraz powiedzieć, kiedy zacznie się budowa mostów. Choć Urząd Zamówień, Publicznych zaczął już kontrolę dokumentów przetargowych, co jest wymogiem przy zamówieniach powyżej 40 mln zł, to dopóki nie zapadnie korzystny dla miasta wyrok, nie będzie można podpisać umowy – tłumaczy Ewa Mazur.

    Jednego już mają
    Mimo tych kłopotów wczoraj ZDiK wybrał firmę, która przebuduje pl. Powstańców Wielkopolskich. Na ten remont Wrocław również ma pieniądze z Unii Europejskiej. W ocenie urzędników najlepsza była oferta firmy Skanska (wykona prace za 27,7 mln zł), która budowała m.in. most Tysiąclecia, zwyciężyła kilka dni wcześniej w przetargu na przebudowę ul. Kwidzyńskiej (od Bruecknera do Działdowskiej – za 15,5 mln zł), a przed świętami podpisała umowę na remont mostu Szczytnickiego (36,4 mln zł). Ponieważ w przypadku Borowskiej nie była to najtańsza z czterech ofert, więc bardzo możliwe, że konkurenci złożą protesty.

    Sonda

    Trwają tegoroczne egzaminy dojrzałości. A jak Ty wspominasz swoją maturę?

    • nie byłoby źle, gdyby nie to, że wszyscy dopytywali czy się uczę i niepotrzebnie mnie stresowali (38%)
    • moja matura to najłatwiejszy sprawdzian, jaki miałem w życiu (33%)
    • nie zdawałem matury (16%)
    • to był horror, zadania były trudne i nieadekwatne do tego, co robiliśmy na lekcjach (14%)

    Korzystamy z cookies i local storage.

    Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.