Obwodnica biegnie od mostu na Odrze w Brzegu Dolnym i w rejonie miejscowości Źródła/Błonie zostanie wpięta w odcinek drogi krajowej nr 94 Środa Śląska – Wrocław. To fragment przyszłej aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia: Żmigród - autostrada A4.
Inwestorem tunelu i całej obwodnicy jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu. Zadanie to realizuje konsorcjum firm Mota Engil - Himmel i Papesch Opole. Pierwotnie obwodnica miała pobiec wiaduktem nad torami, ale okazało się, że to przedsięwzięcie byłoby zbyt drogie. Trzeba byłoby budować bardzo długi i wysoki wiadukt. Zdecydowano się nieco zmienić trasę (odsunięta od pierwotnej o ok. 350 m) i zbudować tunel w nasypie toru kolejowego.
To rozwiązanie tańsze, ale pojawił się za to inny problem – obecna trasa to tereny bagniste i trzeba było wykonać wiele instalacji, które będą odwadniać i jezdnię i sam tunel. Jego żelbetowa rama ma wymiary: wysokość - 7,40 m, szerokość - 14,10 m i długość - 9,10 m. Operacja wciskania ramy pod tory trwała od połowy kwietnia. Dzienny postęp robót wynosi ok. 70 cm. Dyrektor DSDiK Leszek Loch poinformował, że obwodnica będzie gotowa w końcu lipca, a pojedziemy nią w sierpniu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?