Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zwrot biletów Kolei Mazowieckich. Także przez internet. Szczególne zasady u kolejnego przewoźnika

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Joanna Zakrzewska / Polska Press
W stołecznej komunikacji miejskiej teraz także Koleje Mazowieckie umożliwiają zwrot biletów długookresowych. "W związku z zagrożeniem epidemicznym wprowadzamy do odwołania szczególne zasady zwrotu należności" - poinformowała spółka w komunikacie.

Koleje Mazowieckie wprowadziły nowe zasady dla podróżnych, którzy kupili bilety długookresowe, a z powodu zagrożenia epidemiologicznego nie mogą z nich skorzystać. Dotyczy to zarówno biletów papierowych, jak i tych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej.

- Zwroty należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe ważne na pociągi KM dotyczą następujących przypadków: przy braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą, w przypadku wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie oraz w przypadku wniosków dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej. Zasady zostają wprowadzone do odwołania – poinformowała Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

Nie przegapcie

W przypadku braku potwierdzenia sprzedaży przewoźnik wymaga dołączenia wyciągu bankowego z informacją o zakupie, na którym widnieje numer karty płatniczej. Osoby, które chcą otrzymać zwrot, a złożą o to wniosek online, muszą załączyć skan biletu. W przypadku biletu papierowego przed wysłaniem kopii trzeba własnoręcznie, w sposób trwały, przekreślić (po przekątnych) pierwszą stronę biletu, a także wykreślić numer dokumentu i dopisanie adnotacji "Zwrot". Przy biletach elektronicznych trzeba podać numer Karty Mazowieckiej.

Wnioski można składać w kasach lub mailowo - pod adresem [email protected].

Podobny system wprowadził również Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Tam jednak sprawa jest nieco prostsza, ponieważ wystarczy wejść na stronę zawieswkm.wtp.waw.pl, podać numer karty, na której zakodowany jest bilet. Można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku.

Biletów w ten sposób nie możemy zwrócić, a zawiesić. Dotyczy to biletów 30- i 90-dniowych, ważnych w dowolnej strefie biletowej, także Biletów Metropolitalnych. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez internet.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto