Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolej rozbiera tory na trasie Środa Śląska-Wrocław

Grzegorz Chmielowski
Linia kolejowa między Wrocławiem a Środą Śląską przechodzi gruntowną modernizację
Linia kolejowa między Wrocławiem a Środą Śląską przechodzi gruntowną modernizację Piotr Krzyżanowski
Na trasie kolejowej z Legnicy do Wrocławia, mimo ostrej zimy, nadal trwa budowa nowych torowisk. Pasażerów zdziwiła sytuacja koło Środy Śląskiej, gdzie niedawno takie tory ułożono, a teraz je... rozebrano, i to na sporym odcinku. Dlaczego? Czyżby doszło do jakiejś fuszerki? - zastanawiają się ludzie, patrząc zza szyb pociągu na pracujących robotników.

- Na trasie Środa Śląska - Malczyce w ramach modernizacji realizowany jest kolejny etap. Jeden z torów był podniesiony o około 80 centymetrów, docelowo jego poziom wzrasta miejscami nawet do 150 centymetrów i za jednym razem takiej wysokości nie można było osiągnąć ze względu na zbyt dużą różnicę poziomów pomiędzy torami - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik wrocławskiego oddziału PLK PKP.

Takie prace są prowadzone w trzech miejscach o długości 1600 m, 1500 m i 1000 m. Jedna nitka torów jest też rozebrana za Malczycami w stronę Szczedrzykowic. Siemieniec wyjaśnia, że w ramach remontu stacji Malczyce kontynuowana jest modernizacja toru, który nie był jeszcze zmieniany (na długości ok. 700 m).
Również na stacji Malczyce rozebrany jest tor na długości ok. 100 m, ze względu na montaż rozjazdów. - Roboty są wpisane w tak zwany "harmonogram zamknięć toru" i uwzględnia je rozkład jazdy - informuje Mirosław Siemieniec.

A więc na sporym odcinku, między Środą Śląską a Szczedrzykowicami pociągi kursują tylko jednym torem. Sprawa całkowitego rozebrania 4-kilometrowego odcinka szyn koło Środy Śląskiej może dziwić, bo ten fragment zgodnie z harmonogramem modernizacji miał być zakończony w IV kwartale 2009 roku. Nic nie mówiono tam o II etapie...

Dla pasażerów najważniejsze jest, czy z powodu powrotu robotników na tory znów będą się zdarzały przestoje pociągów. I czy zadeklarowane ich przyspieszenie, wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy w połowie grudnia, będzie realne.

Jak informował Siemieniec, pociągi osobowe z Wrocławia do Legnicy skrócą czas jazdy od 8 do 13 minut, a pospieszne o 21 minut. Czy tak się stanie, przekonamy się już 12 grudnia.

Stacja jak nowa
29 listopada podpisano umowę na modernizację stacji Szczedrzykowice. Inwestycja obejmuje m.in.: wymianę podtorza i nawierzchni torowej, przebudowę peronów i wiat, zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę i budowę nowych obiektów inżynieryjnych, wymianę sieci trakcyjnej i zasilania, odwodnienie równi stacyjnej, przebudowę przejazdu kolejowego. Wartość prac wyceniono na prawie 33,8 mln zł brutto. Wykonawcą będzie Skanska S.A. Polskie Linie Kolejowe Oddział Centrum Realizacji Inwestycji we Wrocławiu planuje w tym roku ogłosić przetarg na modernizację stacji Wrocław-Leśnica.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na srodaslaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto